lövet slut,

Nu har hösten gått utan att jag skrivt någonting, det har till och med vart höst lov. Jag har iallafall vart hos släkten i värmland första delen av höstlovet. Liten impuls grej, ringde min kusin på fredag morgon och frågade om det var okej att man kom dit dan efter. Vi hade iallafall jätte trevligt och mysigt.

Sen åkte jag hem på tisdagen, tillbringade onsdagen i stan med de andra två i trion och en i trions numera pojkvän (äntligen om jag får säga vad jag tycker ;)).

På torsdagen vaccinerade jag mig och var med hella och mathilda, kollade film. På kvällen sen kom bröderna från västkusten upp :D, så vi åt på outleten mums! Senare på kvällen stack jag till mathilda och sov där mysigt mysigt. Eftersom vi är såna fantasi fulla tjejer satt vi och kollade klipp från youtube hela kvällen.

På fredag stack jag och mina 3 bröder till sundbyberg där vi möte upp mamma och mattias och åt på texas longhorn. As gott, vilka burare asså. När vi var mätta och glada körde mattias oss till Vällingby där vi kollade på den nya bond filmen, Qvantum of Solace, bra film, typisk bond film. Sen på kvällen åt vi och sen satt vi bara och snakca och mathilda kom över.

Lördagen blev även den en dag i den stora staden med den äldsta av mina bröder och Mathilda. Vi storsade omkring på söder och sen stack vi till Jensens Böffhus. Åt en jätte god lunch, (rekomenderar)

På kvällen hade mamma bjudit över pappa och farfar på middag. Alltid trevligt att träffa farfar. När vi hade ätit kom mathilda över och vi gick senare ut med hunden. Det blev en lång promenade, och gudars vad kallt det var. Minus grader skulle jag gissa på. När vi äntligen kom hem igen la vi oss och snacka och lyssnade på musik. Eftersom jag är väldigt väldigt lat orkade jag inte gå hem till pappa där jag egentligen skulle sovit utan gick över till mathilda istället och sov där.

Vaknade inte förens sent, matihlda lika seg som jag. Det blev frukost framför en BECK film. Vi hann tyvärr inte se klart den, mathilda skulle iväg till släkten. Så jag traskade över till mamma istället och åt lunch med familjen sa hejdå mina kära och älskade bröder ses till jul. Tänk jag träffar inte mina bröder förens till JUL men det går nog ganksa fort dit. När de väl hade åkt cyklade jag upp till pappa (lata jag orkar inte gå). Började städa men orkade inte städa klart. Fastnade istället framför datorn. Tog sen tag i mig själv och städade nästan klart. Sen ringde mathilda, "kom nu ska vi se klart beck " löd orden. JA då var det bara att cykla ner igen då. Vi kollade klart beck och började se en bond film, die another day tills jag var tvungen att hoppa upp på cykeln och cykla hem till pappa.

Och nu sitter jag här framför datorn, har precis blivit medlem på dikta.se, en sajt där man kan lägga upp sina dikter och läsa andras. Vilket jag tänkte göra i framtiden.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0